EFFECTIVE PROBLEM SOLVING: CQI-20
OPIS SZKOLENIA
Cel szkolenia
- Przekazanie praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów w oparciu o stosowane metody i dobre praktyki w dziedzinie zarządzania jakością
- Definiowanie faz i optymalizacja procesu rozwiązywania problemów według 8 dyscyplin
- Zapoznanie się z narzędziami pozwalającymi zidentyfikować przyczyny źródłowe i na generowanie skutecznych rozwiązań
- Ustalenie ról w organizacji w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
- Określenie adekwatności narzędzi do poszczególnych faz procesu rozwiązywania problemów
Program szkolenia:
- Rozwiązywanie problemów a cykl PDCA i zapobieganie problemom
- Odpowiedzialność w organizacji w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
- Planowanie strategiczne w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
- Kompleksowy przebieg procesu rozwiązywania problemu według 8 dyscyplin:
- Identyfikacja problemu, Proces korekty, Analiza rodzaju wady, Analiza przyczyny źródłowej, Działania korygujące, Działania zapobiegawcze
- Właściwa aplikacja narzędzi z wykorzystaniem matrycy rozwiązywania problemów
- Podstawowe narzędzia rozwiązywania problemów
- Zastosowanie narzędzi i list kontrolnych do prawidłowego zdefiniowania
- problemu
- korekty
- wady
- przyczyny źródłowej
- działań korygujących
- działań zapobiegawczych
- Zapobieganie / minimalizacja prawdopodobieństwa błędu za pomocą Poka-Yoke/ Error-Proofing, Mistake-Proofing
Ćwiczenia:
- Listy kontrolne do faz procesu rozwiązywania problemów
- Analiza Is/Is NOT
- Metoda 5 Why
- Diagram Ishikawy
Efekty kształcenia:
- Uczestnicy dowiedzą się o podstawowych narzędziach rozwiązywania problemów
- Jak realizować metody 5 Why, Diagram Ishikawy,
- Jak pokonywać trudności w analizie problemu i wprowadzaniu działań korygujących
- Jak wykorzystywać doświadczenia z rozwiązywania problemów do tworzenia dobrych praktyk (Lessons Learned)
Adresaci:
- Właściciele projektów
- Pracownicy odpowiedzialni za rozwiązywanie problemów jakościowych w organizacji
- Zespół interdyscyplinarny odpowiedzialny za wdrożenie nowego projektu w organizacji (zakupy, logistyka, jakość, kontakt z klientem, produkcja, serwis, technologia, konstrukcja, planowanie)
Potwierdzenie kwalifikacji: Po szkoleniu otrzymają Państwo certyfikat uczestnictwa.
Czas trwania szkolenia: 2 dni x 7 godzin
Cena szkolenia: W celu otrzymania oferty prosimy o przesłanie zapytania na adres: agata.lewkowska@qualitywise.pl
Istnieje możliwość poszerzenia oferty o elementy tj.:
- certyfikat uczestnictwa w języku angielskim
- konsultacje poszkoleniowe w formie usług doradczych, szkoleń na poziomie zaawansowanym, wsparcia projektów wdrożeniowych i metod adresowanych podczas szkoleń.
Opis szkolenia możesz pobrać tutaj.
Termin najbliższego szkolenia znajdziesz tutaj.
Regulamin szkoleń oraz formularze zgłoszenia znajdziesz tutaj.
W przypadku dodatkowych pytań, innych terminów szkoleń lub dedykowanej oferty szkoleniowej dla Twojej firmy zapraszam do kontaktu.