EFFECTIVE PROBLEM SOLVING: CQI-20

OPIS SZKOLENIA 

Cel szkolenia

  • Przekazanie praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów w oparciu o stosowane metody i dobre praktyki w dziedzinie zarządzania jakością
  • Definiowanie faz i optymalizacja procesu rozwiązywania problemów według 8 dyscyplin
  • Zapoznanie się z narzędziami pozwalającymi zidentyfikować przyczyny źródłowe i na generowanie skutecznych rozwiązań
  • Ustalenie ról w organizacji w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
  • Określenie adekwatności narzędzi do poszczególnych faz procesu rozwiązywania problemów

Program szkolenia:

  • Rozwiązywanie problemów a cykl PDCA i zapobieganie problemom
  • Odpowiedzialność w organizacji w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
  • Planowanie strategiczne w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
  • Kompleksowy przebieg procesu rozwiązywania problemu według 8 dyscyplin:
    • Identyfikacja problemu, Proces korekty, Analiza rodzaju wady, Analiza przyczyny źródłowej, Działania korygujące, Działania zapobiegawcze
  • Właściwa aplikacja narzędzi z wykorzystaniem matrycy rozwiązywania problemów
  • Podstawowe narzędzia rozwiązywania problemów
  • Zastosowanie narzędzi i list kontrolnych do prawidłowego zdefiniowania
    • problemu 
    • korekty
    • wady
    • przyczyny źródłowej
    • działań korygujących
    • działań zapobiegawczych
  • Zapobieganie / minimalizacja prawdopodobieństwa błędu za pomocą Poka-Yoke/ Error-Proofing, Mistake-Proofing

Ćwiczenia:

  • Listy kontrolne do faz procesu rozwiązywania problemów
  • Analiza Is/Is NOT
  • Metoda 5 Why
  • Diagram Ishikawy

Efekty kształcenia:

  • Uczestnicy dowiedzą się o podstawowych narzędziach rozwiązywania problemów
  • Jak realizować metody 5 Why, Diagram Ishikawy,
  • Jak pokonywać trudności w analizie problemu i wprowadzaniu działań korygujących
  • Jak wykorzystywać doświadczenia z rozwiązywania problemów do tworzenia dobrych praktyk (Lessons Learned)

Adresaci:

  • Właściciele projektów
  • Pracownicy odpowiedzialni za rozwiązywanie problemów jakościowych w organizacji
  • Zespół interdyscyplinarny odpowiedzialny za wdrożenie nowego projektu w organizacji (zakupy, logistyka, jakość, kontakt z klientem, produkcja, serwis, technologia, konstrukcja, planowanie)

Potwierdzenie kwalifikacji: Po szkoleniu otrzymają Państwo certyfikat uczestnictwa.

Czas trwania szkolenia: 2 dni x 7 godzin

Cena szkolenia: W celu otrzymania oferty prosimy o przesłanie zapytania na adres: agata.lewkowska@qualitywise.pl

Istnieje możliwość poszerzenia oferty o elementy tj.:

  • certyfikat uczestnictwa w języku angielskim
  • konsultacje poszkoleniowe w formie usług doradczych, szkoleń na poziomie zaawansowanym, wsparcia projektów wdrożeniowych i metod adresowanych podczas szkoleń.

 

Opis szkolenia możesz pobrać tutaj.

Termin najbliższego szkolenia znajdziesz tutaj.

Regulamin szkoleń oraz formularze zgłoszenia znajdziesz tutaj.

W przypadku dodatkowych pytań, innych terminów szkoleń lub dedykowanej oferty szkoleniowej dla Twojej firmy zapraszam do kontaktu.